loading...
مهدی موعود
یوسف بازدید : 58 پنجشنبه 1390/10/15 نظرات (0)


        کتاب «شیوه های یاری قائم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)»

در این کتاب به فضیلت نصرت و یاری اهل بیت(علیهم السلام) در احادیث و به بیان چگونگی نصرت و یاری امام زمان (علیه السلام) پرداخته شده است. و مؤلف بررسی راه ها و شیوه های یاری حضرت را از بین اخبار و روایات به خوبی تتبه نموده و به دوازده کیفیت چگونگی یاری امام زمان (علیه السلام) پرداخته است.
مؤلف: حضرت آیت الله میرزا باقرفقیه امامی (حفظه)
ناشر: عطر عترت (قم)

یوسف بازدید : 66 پنجشنبه 1390/10/15 نظرات (0)

 

ما همه،درس خوانده مکتب يعقوبيم.قصه يوسف را مرور کرده ايم و بوي دلاويز آن زيبايي را از طراوت قرآن،راهي ذهنمان کرده ايم...
در انتظاريم تا بوي پيراهني،چونان خاک بارون خورده،جمعه ما را در برگيرد.در انتظاريم که عطر دل انگيزت،وسعت ما را مترنم کند تا خواب سالهاي سالمان تعبير شود.اي گل نرگس!کي مي شود عطر انفاس تو را ميهمان دلمان کنيم؟

 


یوسف بازدید : 53 پنجشنبه 1390/10/15 نظرات (0)

*مهدى موعود (عج)  مظهر رحمت و قدرت و مظهر عدل الهى است.

* توسل و توجه و ارتباط قلبى با آن حضرت موجب عروج و رشد روحى و معنوى انسان مى شود.

* ایمان و اعتقاد به امام زمان مانع از تسلیم شدن است.

* نیمه شعبان، عید بسیار بزرگى است كه جهان چشم انتظار مولود مبارك و معظم آن و بشریت تشنه رهبرى و هدایت اوست.

امام زمان

* وجود مقدس امام زمان وعده الهى و مصداق لطف خدا بر انسانیت و بشریت است.

* او مستوره و نمونه اى از اولیا و اصفیا و انبیا و برجسته ترین بندگان خداست.

* ملت ما باید روح انتظار را در خود زنده كنند.

* روز ولادت مهدى موعود (عج)  حقیقتاً روز عید همه انسانهاى پاك و آزاده عالم است.

* امروزه وجود مقدس حضرت حجت (عج) در میان انسانهاى روى زمین منبع بركت علم، منبع درخشندگى، زیبایى و همه خیرات است.

* ما به زمان ظهور امام زمان (عج)  این محبوب حقیقى انسانها نزدیك شده ایم زیرا معرفت ها پیشرفت كرده است.

* ان شاءالله همه این توفیق را پیدا كنیم كه روزى در ركاب آن بزرگوار باشیم براى خدا تلاش و مجاهدت كنیم در مقابل چشم آن بزرگوار در راه خدا جانمان را از دست بدهیم و به فیض شهادت.

یوسف بازدید : 48 پنجشنبه 1390/10/15 نظرات (0)

 

گفت‏وگو با حجت‏الاسلام والمسلمين نجم‏الدين طبسى

حجت‏الاسلام والمسلمين نجم‏الدين طبسى در سال 1334 در نجف اشرف به دنيا آمدند. دروس مقدماتى حوزه را در همين شهر و نزد پدر بزرگوارشان حضرت آيت‏اللّه‏ حاج شيخ محمد طبسى آغاز كردند، اما به دليل شرايط نامناسبى كه حكومت بعثى براى طلاب حوزه‏هاى علميه فراهم آورده بود ناچار به مهاجرت از نجف و اقامت در شهر مقدس قم شدند. دروس سطح حوزه را در محضر اساتيدى چون حضرات آيات ستوده، اشتهاردى و حرم‏پناهى گذراندند و در مقطع خارج حوزه نيز از محضر اساتيدى چون آيات عظام گلپايگانى، وحيد خراسانى، فاضل لنكرانى و تبريزى بهره بردند.
ايشان علاوه بر تدريس دروس حوزوى در مقطع سطح و خارج به تأليف و نگارش كتاب در زمينه مباحث مختلف فقهى، تاريخى و كلامى نيز اشتغال دارند كه از جمله اين كتاب ها مى‏توان به مواردالسجن، مواردالنفى والتغريب، امام حسين(ع) در مكه، عاشورا، چشم‏اندازى از حكومت امام مهدى(علیه السّلام) و... اشاره كرد.
آنچه در پى خواهد آمد حاصل گفت‏وگوى ما با ايشان است كه اميدواريم مقبول طبع شما گراميان واقع شود.

منظور از دو واژه «آخرالزمان» و «عصر ظهور» كه در روايات آمده است، چيست؟ و به كدام برهه از زمان اشاره دارند؟

                                            

 

                                                                                                 

یوسف بازدید : 63 پنجشنبه 1390/10/15 نظرات (0)


آيت‏ الله‏ محى‏ الدين‏ حائرى‏ شيرازى

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحيم، هر مطلب مفيد و مثبتى قابل تحريف است، مى‏شود با اندك تصرفى، اندك دخالتى مطلب راازمسير خودش منحرف كرد، شيطان كارش همين است كه يك مطلب اصيل را وارونه كند، دين براى يك امرى است، شيطان از دين چيز ديگرى مى‏سازد. اين همه كسانى كه انسانهاى بسيارى را منحرف كرده‏اند، يعنى دين جعل كرده‏اند، حقيقت دين را مسخ كردند، شد يك چيزى كه شيطان‏پسند باشد، انتظار هم از اين قبيله مستثنى نيست، شياطين بهترين كارشان براى خودشان همين هست كه انتظار را از معنى اصلى خودش دور كنند، معنى انحرافى برايش درست كنند، پس معنى‏ اصيل انتظار را ببينيم ‏چيست تا معنى انحرافيش مشخص بشود.

 

            


یوسف بازدید : 90 دوشنبه 1390/08/23 نظرات (1)

محل زندگى امام زمان (ع) کجاست؟

جواب: قبل از جواب، لازم است این نکته بیان شود که آیا منظور از غیبت حضرت حجت (ع) غیبت شخصى است، یعنى آن حضرت به گونه‏اى زندگى مى‏کند، هیچ گاه با مردم در تماس نیست و امکان ندارد کسى مکان ایشان را پیدا کند یا اینکه منظور از غیبت امام، غیبت عنوانى است، بدین معنا که حضرت با مردم حشر و نشر دارد با آنان زندگى مى‏کند لکن به گونه ناشناس، او مردم را مى‏شناسد ولى مردم ایشان را نمى‏شناسند. در عین حال مکانى را براى سکونت برگزیده است. روایاتى که در این مورد وجود دارد چند دسته است. 1. برخى از روایات محل خاصى را تعیین نمى‏کند و جایگاه آن حضرت را در بیابانها و کوهها معرفى مى‏کند. که از آن جمله حدیثى است که امام (ع) به پسر مهزیار مى‏فرماید: «. پدرم امام حسن (ع) از من پیمان گرفت. و فرمان داد که براى سکونت کوه‏هاى سخت و سرزمینهاى خشک و دور دست را برگزینیم»، (کتاب الغیبه شیخ طوسى صفحه 266 نقل از کتاب چشم به راه مهدى (ع) جمعى از نویسندگان حوزه، ص 350). 2. دسته‏اى روایات است که منطقه خاصى را به عنوان محل سکونت آن حضرت نام مى‏برند. الف: مدینه طیبه «ابى بصیر مى‏گوید از امام باقر (ع) شنیدم که فرمود: صاحب الزمان را عزلت و غیبتى است. که خوب جایگاهى است مدینه طیبه» ب: کوه رضوى در بعضى از روایات جایگاه آنحضرت را در غیبت صغرى و کبرى کوه رضوى دانسته است. ج: کوه ذى طوى (جائى است در پیرامون مکه)، (همان). 3. در بعضى از روایات براى آن حضرت جایگاه خاصى را نام نمى‏برد، ولى وى را به عنوان فردى که با مردم حشر و نشر دارد و به گونه ناشناس زندگى مى‏کند معرفى مى‏نماید. بنابراین بین این روایات تضاد و تنافى نیست و نام بردن مکان خاص با زندگى به شکل ناشناس قابل جمع است و در حال ضرورت و نیاز امرى است طبیعى و موافق با اصل تقیه. براى آگاهى بیشتر در این زمینه ر. ک شود: 1. چشم به راه مهدى (ع)، جمعى از نویسندگان مجله حوزه 2. دادگستر جهان، ابراهیم امینى. در پایان سؤالات شما پیرامون امام مهدى (عج) متذکر باید شد: 1. دانستن مکان سکونت حضرت (عج) یا مسئله ازدواج و فرزندان آن حضرت در سعادت آدمى مؤثر نیست. 2. معلوم شدن مکان حضرت و حتى فرزندان و همسران حضرت با فلسفه غیبت منافات دارد پس حکمت غیبت اقتضا مى‏کند که مسئله سکونت، ازدواج و فرزندان حضرت در ابهام باشد. 3. آنچه بر مؤمن لازم است، تلاش در جهت پالایش روحى و فکرى خود براى آمادگى درک فیض حضور آن وجود مبارک است.

تعداد صفحات : 3

درباره ما
سلام به همه ی دوستان عزیزم. دوست دارم نظرتون را درباره ی وبلاگم بدونم برای همین ازتون میخوام که از طریق ارتباط با ما،ایمیل و یا همراه با من در ارتباط باشید. ایمیل:yusefnasr48@yahoo.com همراه:09375616902 با تشکر یوسف نصر اصفهانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 2,605
  • کدهای اختصاصی
    log
    وبلاگ


    http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif